Buty do biegania – jak je wybrać? - Porady modowe blog

Kasia
Buty do biegania – jak je wybrać? - Porady modowe blog

Czas pobiegać, czas na nowe buty.

Pogoda nareszcie nam się poprawiła, więc postanowiłam do tygodniowego planu treningowego dołączyć trening interwałowy w postaci joggingu. Lato tuż tuż, a więc najwyższy czas wyrzeźbić sylwetkę. Niestety, kiedy wyciągnęłam moje stare buty do biegania, okazało się, że wołają o pomstę do nieba. Czubki przetarte, a w górnej części zrobiła się dziura w materiale. Nie zastanawiając się wiele, włączyłam komputer i zaczęłam poszukiwać nowej pary.

Buty do biegania – na co zwrócić uwagę?

Wybierając buty do biegania, nie warto stawiać na pierwsze lepsze. Najbardziej znane marki, takie jak adidas, puma czy nike oferują całe mnóstwo modeli obuwia sportowego, jednak nie każdy z nich nadaje się do systematycznego biegania.

Na co ja zwracam uwagę, wybierając buty do biegania dla siebie? Sprawdzam przede wszystkim kilka cech:

  1. Podeszwa.

Dla mnie musi być mocna, ale nie sztywna, aby stopa mogła ułożyć się naturalnie, a palce nie napotykały na twardy czubek. Lubię, gdy w okolicach pięty jest nieco grubsza, ponieważ to ułatwia mi bieganie na różnych terenach. Co więcej, podeszwa powinna być miękka, ale nie na tyle, aby było przez nią czuć każdy kamyczek. Uwielbiam biegać po leśnych ścieżkach, a tam łatwo natrafić na zabłąkane gałązki lub szyszki i nie chciałabym, aby moje stopy co chwilę cierpiały przez ostre przeszkody.

  1. Materiał.

Buty do biegania muszą oddychać. Nasze stopy potrzebują powietrza, zwłaszcza podczas wysiłku, a więc bieganie tylko w obuwiu wykonanym z lekkiego, oddychającego materiału. Najbardziej popularne i chyba najwygodniejsze są buty z przepuszczającą siateczką, zapewniającą stopom odpowiednią wentylację.

  1. Rozmiar.

Buty, w których chcemy biegać, muszą być dobrze dopasowane. W zbyt dużych stopa będzie nam latać, co utrudni cały trening, a w za małych będzie nam nie tylko niewygodnie, ale nasze stopy mogą nabawić się odcisków. Pamiętajmy, że podczas intensywnego treningu, stopa nam nabiegnie, a więc dobrze, gdy mamy nieco wolnej przestrzeni po założeniu buta, kiedy jesteśmy wypoczęci.

Blog Comments powered by Disqus.